Träning och mammamys

Var ju dags för lite träning imorse, när jag såg på facebook att det söktes folk som ville prova på utomhusträning för de allra minsta så anmälde jag mig direkt. Har länge tänkt prova på mamma-bootcamp konceptet men eftersom det är ganska tidigt och i Göteborg så har det inte vart att jag kommit iväg. Är ju ändå lite halvjobbigt att rodda sig iväg med baby mitt i hennes sovtid och hitta en parkeringsplats vid slottskogen är ju sådär lätt med. Men nu fanns ju chansen här på hemmaplan så och jag var glad att jag hängde på. 
När jag kom fram visade det sig att det var bara jag som hängt på så fick personlig träning idag och därför kan jag inte bjuda på bilder, lite svårt att ta några sådär när man kör själv hela tiden. Dessutom tog jag i lite hårdare för svårt att fuska när man är själv, även om jag fick bestämma tempot och svårighetsgraden på styrkeövningarna. Efter en knapp timme fick vi ge oss då lilltjejen började gnälla lite och det var dags för mat och eftersom jag inte fått med mig någon tetra eller varmvatten på termos fick vi gå på cafeterian i badhuset. Men innan hann vi med jogg och PW med vagn och en del bra styrkeövningar. Träningsvärk imorgon; Check!
 
Efter en snabb dusch på badhuset så gav vi oss iväg mot en av mammorna i mammgruppen för en liten träff. Var mysigt att se dom igen och få fika och prata en massa. Bjöds på kanongoda kantarellsmörgåsar och till efterrätt avrunnen yoghurt med nötter och choklad. Våra tjejer kollade in varandra och kände på varandra lite och när en blev ledsen så hängde de andra på. Sonja som inte sovit på ett antal timmar vart lite ledsen och övertröttsgnällig på slutet så vi fick bege oss hemåt istället för att handla.
 


Våra små tjejer hade växt en del sen sist
 

Hemma igen har vi mest tagit det lugnt och myst. Lilltjejen har varit lite smågnällig de senaste dagarna och har haft svårare att komma till ro och vaknat lättare så något är på gång, tänder eller något annat verkar störa henne lite. Några timmar efter vi nattat henne så hörde vi gråt uppifrån och då fick hon komma ner till oss och det var lite oroligt innan hon somnade om på mamma. Men även där gnydde hon en massa och var lite orolig. Hoppas det bara är tillfälligt för annars blir det jobbigt för mamman att åka ifrån henne och jobba nästa vecka.
 
 
Mamman njöt för fullt av att ha lilla knytet i famnen och ville inte lägga henne i sängen igen
 


 
Dagens mamma i jeans och kofta från Sportshopen, dessutom tjejens nya overall från samma ställe. Fyndades förutom detta ett Didrikson regnställ och en underställströja till mamma och en windstopper- och en pikétröja till mannen. Allt för ca 2000. Rea på rean är inte dumt