Framsteg

Har märkt att lilltjejen blivit stadigare och stadigare och imorse satte vi henne upp i vår säng och hon satt helt själv, några sekunder.... Sen välte hon. Men efter frukost ute i Uv-tältet så gick det plötsligt! Hon satt en lång stund! Så nu får mamma något att fylla i hennes " Boken om mig"

3
Landkrabba

Sv: Så du har också jobbat till sjöss? Däck eller maskin? Jag seglade som andrestyrman i två år innan jag tog tjänstledigt för studier (och ha en möjlighet att kunna göra en unge med min sjöman ;) Blev gravid direkt så jag pluggade ekonomi under graviditeten och hade sista seminariet fem dagar innan Adam föddes ;) Tror inte att jag kommer segla igen, inte som det känns nu i alla fall...

Svar: Jag hann bara jobba en kort stund och vikariera på några båtar som andrestyrman innan jag fick jobb på verket. Först tyckte min man att jag skulle segla ihop till överstyrmanspapper innan vi skaffade barn men när jag fick landjobb så kände vi båda att det var ganska skönt och det är inget vi ångrar. Funderar med på att plugga ekonomi på distans här så småningom för att kunna låta mannen vara hemma mer med nästa barn.
Maria Berndtsson

Linda-Mamma till Alfred

Sikken sötfis!! Det kommer en del som bor runt om här & även lite vänner till oss, lika bra att ta två flugor i en smäll;)
Men kommer göra ett mer detaljerat inlägg imorgon om bloggträffen;) Maila gärna mig att du kommer har lämnat mi epostadress här i fältet så kan jag även skicka ut info där;)
Man tar med sig det man vill äta & dricka, så det är inget avancerat;) Sedan bjuds det på lite smått;)

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

så söt!<3