Utflykter

Har haft sköna dagar med familjen nu och det har varit precis vad jag behövt nu när det är tillbaks till jobbet imorgon. Åker vid niotiden imorgon så nu blir det mycket krama på man och skrutt för ser dem inte förrän på fredag igen. Ska inte börja jobba förrän måndag kväll egentligen men när man inte har jobbat på nästan åtta månader måste det till en update på rutiner och annat så får åka upp lite tidigare, lite extra pengar i alla fall. Om ni undrar vad jag gör på jobbet så kan man väl säja att jag är lite av en flygledare fast för båtar. Ger båtar inom mina bevakningsområden information de behöver. Jobbar skift dygnet runt i några intensiva dagar med sex timmar jobb och sex timmar ledigt följt av en period lång ledighet. Är inte så sugen på det nu men så är det. Tillbaka till det trevliga, igår efter ett nytt kiropraktorbesök för mannen for vi till Marstrand där jag aldrig varit och njöt av omgivningarna, åt glass och bara mös. Sen for vi ut till Tjörn och svärföräldrarna och där är vi kvar ännu. Jag och svärmor kollade OS invigningen, efter grillning, medan maken kröp i säng. Imorse vaknade Sonja tidigt och höll igång men vi lyckades somna om en stund. Efter frukost tog vi en fin promenad innan regnandet började på tillbakavägen. Nu vräker det ner så det blir OS tittande innan middag. Ikväll däremot stannar vi en stund på svärföräldrarnas medlemspub som är en tradition härute ett antal lördagar under sommaren. Är på samma loge som vi hade vår bröllopsfest på för snart två år sen. Blir en bild från Marstrand igår och mer imorgon när jag har en dator.