Min historia

Låter kanske lite preteniöst med den rubriken men tänkte försöka dra den lite kort så ni får bakgrunden om mig och familjen. 
Jag växte upp med min familj i en villaförort till Stockholm. På gymnasiet läste jag till guldsmed mest för att det lät kul och jag var skoltrött. Sen hade jag lite svårt att bestämma mig för vad jag ville bli så tog en pluggpaus och jobbade några år. Till slut efter funderingar både på att bli präst och ekonom så siktade jag på sjökapten och tog mitt pick och pack och flyttade till Göteborg. Då var jag förlovad men det funkade inte riktigt så tog slut efter ett tag och strax därefter fick jag upp ögonen för min nuvarande man som läste i samma klass.
 
Efter skolan så fick jag några vikariat till sjöss men fick till slut ett jobb i land men inom sjöfarten där jag jobbar skift ett par dagar i sträck och bor på jobbet och sen har jag en lång ledighet emellan. Maken är dock fortfarande på sjön och är ute och jobbar varannan månad. 
För ganska precis 2 år sedan köpte vi vårt drömhus och flyttade ut på landet utanför Alingsås samma år gifte vi oss också och i januari i år fick vi vårt första barn en liten tjej. Så där är vi nu en lite halvkrånglig livssituation då jag snart måste byta jobb för att ta kunna ha hand om vår lilla prinsessa.
 
 
1
Carolina

Hej,

Hittade hit via miapiafias instagram:) är oxå en sjömanshustru...och mamma! Skoj att läsa att du jobbar inom sjöfarten, får man fråga med vad? Själv jobbar jag på Chalmers o undervisar inom sjöfart....då jag inte är mammaledig vill säga:)