Ganska så skön fredag

Idag var det makens tur att ligga däckad i sängen. Dock har han klarat sig från att kräkas och så utan han har bara känt sig sjuk och väldigt trött. Planen var egentligen att jag skulle städa övervåningen idag, nedervåningen fixade vi igår. Men eftersom han låg och sov däruppe så tyckte jag han kunde få lite lugn och ro och slippa mig härjandes där och dammsuga och så.
Istället satte jag Sonja i bilen och for in till Alingsås för lite shopping. Hade en rabatt på H&M som går ut i helgen och dessutom bonus där så tänkte kolla in utbudet. Dessutom var vädret så fint. Hittade shorts, byxor och en kjol till mig som kommer komma väl till pass i sommar. Dessutom fick Busan skor och en så snygg hatt.
Så snygga!
 
 

Innan vi for hemåt igen så åkte vi förbi blomsteraffären för att handla lite fint att plantera i krukorna. Hoppas jag får det gjort i helgen så det blir lite mer vårigt och välkomnande än den vissna ljungen som är i krukorna nu.
Hemma var det bara att sätta igång med att gå igenom min låda med sommarkläder och se vad jag kunde lämna in för försäljning. Brukar anordnas en klädbytardag här i byn varje år ibland både vår och höst och idag var det dags för inlämning. Förra året fyndade jag Busans bobbycar och gick plus minus noll på det jag sålde och det jag köpte. Kostar lite att lämna men sen sköts allt och efteråt hämtar man pengarna för det man sålt och det som blir över skänks till välgörenhet. Ett väldigt bra initiativ. Men nu är det dags att krypa till sängs eftersom det är jag som får gå upp och simma med Sonja imorgon. Sista gången för terminen vilket faktiskt är lite skönt även om det är hur mysigt som helst med babysimmet så är det gott att ha lördagsmorgnarana fria igen ett tag.
 
 
Coolaste tjejen. I snygg hatt, sneakers och jackan från Old Navy. Den kommer hon förhoppningsvis kunna ha ett tag.