2012 En liten tillbakablick- del 1

Får väl börja från början då och se hur mycket jag minns, bloggade inte i början så har inte så mycket att titta tillbaka på annat än minnena i huvudet och de kan ju svikta rätt bra.
 
Januari

Månaden då vi mest gick och väntade och väntade. Gjorde inget speciellt men har för mig att vi tog oss i väg bara jag och maken på restaurang för en sista middag på tu man hand för en stund. Sen till slut den 24 januari efter värkar i två dagar nästan, sent på kvällen så kom hon äntligen vår älskade dotter. Slutet av januari är en liten dimma av lyckorus, sömnbrist och babysnusande.
 
 
Februari

Efter två veckor hemma med mig och bebis så var det dags för maken att åka och jobba en halv turn, två veckor. Var lite nervöst men som tur var hade min älskade syster, som är lärare, sportlov så hon kom och spenderade en vecka med mig och Sonja. Var mycket hemmamys, små korta utflykter och en fruktansvärt massa ammande. Mina bröst levde sitt egna liv kändes det som ibland då jag kunde vakna och veta att lillskrutta skulle vakna och vilja ha mat innnan hon gjorde det. 
Syster tog väldigt många bilder som sen blev en väldigt fin fotobok som jag är så glad att vi har då jag flera gånger ångrat att jag inte tog fler magbilder och bebisbilder på henne i början med systemkameran. En av bilderna finns publicerad för bildkritik i tidningen Fotosidan med. En superfin amningsbild som fick väldigt bra kritik av proffset.
 
 
 
Mars
 

Denna månaden var vi väl mest i bebisbubblan fortfarande, de flesta släktingar hade hunnit träffa den nya medlemmen och vi tog det mest lugnt. Lärde mig att virka och fick klar en bebisconverse eller två även om de första blev helt fel storlek. I slutet av månaden for vi upp till Stockholm och min bror med familj där vi var några nätter och firade Sonjas ena kusin som fyllde år. Jag och Sonja stannade ett tag till hos mina föräldrar medan maken tog bilen hem för att fara ut på jobb igen i början av april.
 
Stora kusinen lånade kameran och fotade lite, Sonja på kalas för första gången
 

April
 

Började vi ju månaden hos mormor och morfar där vi firade påsken. Passade även på att träffa min barndomsvän som precis hade fått sitt andra barn, vilket jag inte visste först då han kom lite för tidigt. Sonja fick ärva en hel del fina kläder därifrån. Efter påsken genomförde vi Lisllskruttas första tågresa vilket gick över förväntan och det var skönt att få komma hem igen.
Vart några små utflykter i närområdet och jag fick klart ett par rosa virkade "Converse" äntligen. Började blogga på en annan portal men blev inte riktigt nöjd så lade ner det igen.
Slutet av månaden hade jag faster, kusin och farmor över på besök och vi var till byns klädbytardag där jag gick plus minus noll. Sålde en del av mina kläder och fyndade en bobbycar och kläder till Sonja.
 
 
 
I nya fina skorna och detta var också månaden då hon lärde sig sitta i bumbon
 

Maj
 
Denna månaden började lite spännande, vi tog oss med flyg till Amstedam för att möta pappa som slutat jobba. Gick över förväntan även om jag hade en ledsen tjej vid start och landning men ändå inte så farligt. Var superfint väder där nere så vi bara njöt av solen och tittade runt i staden. Sonja blev van med bärselen då det var mycket lättare att ta henne i den än i vagnen runt. Var faktiskt väldigt lätt att ha med henne, vi lärde oss snabbt att amma och byta blöja på de mest udda ställena. Tog en båttur på kanalerna och gick på museum och badade i hotellets pool. Påbörjade en en amling med souvenirtröjor till henne.
 
 
När vi kommit hem så gav sig den här mamman på att springa vårruset ihop med en kompis, hon hade det som uppvärmning för Göteborgsvarvet, jag var glad bara jag skulle ta mig runt. Hade ju knappt tränat under slutet av graviditeten och efter förlossningen hade det bara blivit promenader. Men så stolt över mig själv när jag insåg att det skulle gå ganska bra, efter en tredjedel kände jag att det skulle kunna gå på under 40 minuter och jag tror det slutade på drygt 37! :)
 
Firade också min första Mors dag med en picknick i Nolhagaparken här i Alingsås och besökte sjöfartsdagarna i Göteborg och Sonja vände sig runt för första gången!
 
 
Mors dag picknick och lite chillande med kusinen hos farmor och farfar
 
 
 
Juni
 

En rätt lugn månad som började hemmavid men i slutet av månaden tog jag och Sonja vår första långtur med bilen och åkte till Stockholm igen. Tillbringade en del tid med moster men även med mormor och morfar. Fick smaka lite pureer med för första gången och det gick ner bra.
Var också månaden jag började instagramma och även blogga igen.
 

Sommarklädd, trädgårdsfynd och mys med moster på hennes uteplats