Upptäcka världen

För inte alls så många år sedan betydde upptäcka världen långresor för mig. Få åka till ställen man inte sett och även göra nya saker. Men numera betyder det mer sånt som;
 
  • Undrar hur det här luddet/pappret/konstiga saken smakar?
  • Måste jag ta reda på I den här lådan fins det säkert något spännande!
  • Titta Mamma jag kan klättra upp för trappan alldeles själv!
  • Undrar vad som händer om jag drar i/ pillar lite på denna?
 
Älskar att se vår lilla tjej testa sig fram och ta för sig av allt som kommer i hennes väg även om man blir rätt nervös ibland. Det mesta stoppas i munnen och ibland förstår jag inte hur hon får tag på grejer. Vi har ju spärrar på så gott som alla lådor men det går ju att få up dem lite och där ska armen in och grävas runt.
Hon gillar att klättra och ska gärna upp på armstödet på soffan och på hyllan vi har som sidobord. Trappan testas lite då och då men bara med oss bakom henne. Och hon klättrar gärna över tvärslån på bordet och stolarna i köket. En av de nya favoriterna är att ställa sig och plinka på pianot.
 
 
 
Humöret på vår lilla tjej kan växla så fort, får hon inte som hon vill så blir det rejält upprört. Men ibland ska det klängas på mamma och gärna krypas upp i knät. Hon äter jättebra och nu ska det bli så kul att kunna börja ge henne mycket mer grejer även om vi kommer fortsätta ha så lite salt som möjligt i maten och låta bli söta produkter. Fast i helgen ska vår lilla snart 1-åring få smaka sin första tårta! Tänk att det på torsdag kväll är ett år sedan hon föddes.