Ganska så bra till slut

Trots ett något ihållande regn som sagt så blev det en riktigt bra dag idag. En mysig dotter som somnade gott på förmiddagen och gav mamman lite tid att dammsuga och plocka undan hemma. Efter tuppluren så gick vi över till  några av grannarna då jag behöver hjälp med att ta mig från stan på måndag då bilen ska in för framrutebyte. De bjöd in mig och Sonja en stund och tog inte lång tid innan hn kände sig hemmastadd. När lite leksaker kom fram, de har barnbarn i bra ålder så fanns en del att tillgå, blev Sonja väldigt social och på ett strålande humör. Eftersom det kom en rejäl skur så blev vi kvar lite längre än tänkt. De har tidigare erbjudit säg att hjälpa till om det behövs och det känns skönt att Sonja tog det så bra nu för då kanske jag kan få barnvakt några stunder vid behov. 
 
Efter lunch blev det mer bus med skruttan och vi testade bland annat att studsa på pilatesbollen och hon bara tjöt av skratt. En del mysande blev det med och jag fick massa kramar och ett och annat bett. Sonja har börjat bitas och jag är rätt säker på att hon menar det som ett ömhetsbevis och tycker hon är kärleksfull men det gör ju bra ont så vill få henne att sluta med det. Försöker att inte göra så stor affär av det men avleda henne och säga att man inte får bitas gör jag.
 
Middagen blev riktigt lyckad idag, har haft en riktig idétorka det senaste när det kommer till mat. Dessutom har jag verkligen inte vart så sugen på något. Men idag hittade jag renskav i frysen som våra gästande biologer hade glömt kvar och på baksidan stod ett recept på renskavsgryta. Modifierade det bara en aning men det vart kanongott till färskpotatis.
 
Renskavsgryta
 

Stekte paketet med nästan tinat renskav i smör och tillsatte en hackad lök och torkade trattisar. När det blivit mjukt hade jag på grädde och lite messmör. Smakade av med salt och peppar och kokade en kort stund. Avslutade med att ha i lite frysta lingon som bara fick bli varma. Mums!!
 
 
 
 
1
Linda

Känner igen det där med idétorka när det gället middagsmat. Satt precis för bara några minuter sedan och skulle skriva vår veckohandlingslista. Såååå tråkigt.

Kram Linda

Svar: Jag var superduktig och skrev veckomeny och listor i höstas men med en graviditet som spökar och inget smakat gott i perioder så har det varit så mycket svårare
Maria