För tidigt att ropa hej

Just när man känner att nu har vi en sista rolig vecka som går gå så fort framför oss och att det har ju gått riktigt bra den här gången. Just då händer det visst något. Igår efter att jag nattat lilla Bus så satte jag mig framför tvn med lite goda våfflor med räkor och rom och annat gottit på.
Lagom tills jag ska gå upp och sova själv hör jag en jätteledsen tjej på övervåningen och går upp till henne och ska böja mig ner och trösta när jag inser att det luktar kräks. Bara att tända lampan och inse att japp, hela kudden nedspydd och en hysterisk och kletig tjej. Upp och torka och av med kläder och vira in henne i en handduk och ta med badbaljan ned. Sätter oss i soffan och så fort jag märker att hon hulkar igen så har jag henne över badbaljan. Så ynklig liten tjej som bara skakar och det enda jag känner är att; f*n inte en gång till. Jag får inte bli sjuk nu. 
 
Efter en stund så kunde jag bädda ner henne i resesängen med en massa handdukar och sen kröp jag själv ner med en hink bredvid sängen för säkerhets skull. Sonja vaknade ett par gånger under natten och behövde kräkas men det kom mest slem. Så hinken kom till användning men inte för mig. Jag sov väldigt dåligt för låg och lyssnade efter ljud som tydde på att hon vaknade. Redan vid sex så var det morgon igen tydligen. 
 
Nu på dagen har det inte gått att ge Busan så mycket mat men hon har druckit bra och haft bra med energi. Sovit en lång tupplur och då kissades det såpass att blöjan läckte, vilket jag såg som positivt för då har hon ju ingen vätskebrist direkt. Nu sitter hon mumsar lite smörgås och russin så tror nog det börjar vända. Hoppas bara jag slipper nu. Förra omgången så insjuknade jag två dygn efter Sonja så vågar inte vara positiv än.
4
Miapiafia

Usch... hoppas verkligen att du klarar dig denna gången. Fy för kräksjukan... å speciellt hos barn som inte riktigt kan "hålla" sig till hinken som i alla fall vi vuxna försöker göra. Men magsjuka går ju inte att styra å när det väl kommer så kommer det!! :(

Svar: Tyvärr så kommer det när man minst anar det och bara att gilla läget och göra det bästa av skiten. Förstår inte var hon har fått det dock men det kan ju ha vart var som helst. Håller tummarna för att jag slipper och att vi kan få en mysig påsk
Maria

Maria - Fabulous Life

Men ush, lilla stackaren! Hoppas hon kryar på sig och att du klarar dig. Kram!

Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Stackarn då. Hoppas att hon mår bättre nu och att du slipper skiten. Håller tummarna!

Kram

Vanilla - mamma till Lilla hjärtat ♥

Usch, vad tråkigt! Hoppas att du klarar dig!

Kram