Har det bra

Onsdagen på dagen var vi till kyrkans öppna förskola här i byn och kul att få lära känna de andra mammorna och barnen lite. Är faktiskt en hel del som är i Sonjas ålder. Skönt för henne att få upptäcka ett nytt ställe och röja lite och bekanta sig med andra barn. Brukar vara en liten sångstund, fika, lekande och en del pyssel. Det sista är ju Sonja än så länge för liten för men även vi föräldrar får pyssla och idag gjorde jag söta små vårblommor. Nu ska jag bara leta rätt på påskpyntet som jag sett för inte allt för länge sen men inte kan minnas var. Dessutom så köpte jag fjädrar till ris som jag inte heller kan minnas var jag lagt. Det går bra nu.;)
 
 
Riset ska få lite mer fjädrar och lite annat pynt innan det är klart
 
I onsdags kväll fick jag en kväll på stan med lite vänner och Sonja ska vara med sin faster, farbror och kusin några timmar och sen sov vi båda där. Är så glad över att de så gärna ställer upp och passar Skruttan när de kan det betyder en hel del att kunna få komma iväg sådär bara ett litet tag. Dessutom fick vi middag där först så jag slapp planera det. Tyvärr hade vi en riktigt dålig natt innan då busan var ledsen i sömnen först ett flertal gånger och sen vaknade av det och var vaken en stund mellan två och tre på natten. Då fick hon somna om bredvid mig vilket gör att rsten av nattens sömn för min del blev lite lidande. Sover tyvärr inte alls så bra med henne bredvid några längre stunder. En middagsvila eller en kort stund på morgonen om vi somnar om funkar, annars sparkar hon gärna en del i sömnen på sina stackars föräldrar.
 
Sonja älskar just nu att sitta och plocka i och ur saker så till resan ska jag packa ner en liten ask eller väska med några små leksaker som hon kan få plocka med. Perfekt tidsfördriv på planet. På bilden till höger syns det vad vi åt till middag igår va?
 
 Igår umgicks vi med faster och kusin på dagen, då kusinen var hemma från förskolan lite förkyld. Hoppas vi inte blir smittade men Sonja har redan innan varit lite täppt men förkylningar brukar inte drabba henne så farligt.
Idag blir en lugn dag med lite småfixande hemma, dags att tvätta igen bland annat. Har några småärenden på stan som jag ska fixa också är det tänkt. Men nu dags att äta upp frukosten och sätta fart.
 
 
 
2
Maria - Fabulous Life

Haha vilken fantastisk bild med mat i hela ansiktet, så söt!

Svar: Det var tydligen riktigt mumsigt med blåbär och det syns ju. Tur att jag tänkte till och tog av alla kläder först
Maria

Sandra- BF 3/8

Gud vilken go plutt!