Soliga dagar

I lördags tog vi oss då upp till Tjörn och mina svärföräldrar. Skönt att få lite omväxling i miljö och någon annan som roar Busan lite. Dessutom har ju farmor en massa katter som är riktigt roliga när man är 16 månader. Även om hon tycker det är lite småläskigt när de kommer och stryker sig mot benen. Efter middag och mys så var det en liten tjej som inte alls ville sova i spjälsängen vi försökte både jag och svärmor att natta henne. Till slut somnade hon gått på sin farmor i alla fall och efter en stund kunde vi lägga henne i sängen.
 
 
 Söndagen blev det mest bara att umgås men jag och Sonja tog en liten promenad ned till vattnet, var soligt men rätt blåsigt tyvärr. Sen blev det att sitta ute och sola en stund när Sonja sov så jag tror allt jag fick lite färg.
 
 
På kvällen var lillskrutta lite varm och kändes inte helt pigg och alert så vi gav henne en alvedon innan läggdags. Tyvärr hjälpte den nog inte helt för hon vaknade och var orolig på natten och ville dela den smala 90 sängen med mig. Så ingen av oss fick särskilt mycket sömn den natten tyvärr. Redan klockan sex på morgonen ville hon upp och då var de andra redan uppe då svärmor skulle åka och jobba och svärfar är allmänt morgonpigg. Men efter en liten stund kröp vi ner igen och denna gången fick jag sängen för mig själv och sova drygt två timmar. Sen tog vi det ganska så lugnt och busade lite följt av lite lunch.
Efter lite fika i solen for jag, Sonja och svärmor till Göksäter på Orust. Det är ett handleshus där de har det mesta till bra priser. Blev lite mer än tänkt men en massa fint. Därav strumpor, skor och en tröja till Sonja och linne till mig. Busan fick dessutom sandleksaker och trädgårdsredskap av farmor. Köpte även ett litet drivhus och snygga ampelkrokar jag ska ha på altanen. 
 
 
Tisdag vaknade vi till en regnig dag och vi började med lite frukost och Sonja tog en tupplur medan jag packade ihop oss. Men när det blev uppehåll och även solen började kika fram bestämde jag mig för att genomföra planen för dagen nämligen att ta mig upp mot Kungshamn och Smögen. Varit sugen på att åka dit ett tag men är en bit ifrån oss men ifrån Tjörn har man nästan halverat resvägen. Var glad att vi åkte för när vi kom fram så kikade solen fram och det blev snart väldigt varmt. Vi tog en lunch i solen innan vi promenerade längs bryggan och sprang på Mia med familj som har båten i Kungshamn. Pratade en stund innan jag och Busan satte oss i bilen och tog den över bron till Smögen. Tyvärr var det mesta igenbommat på bryggan men var skönt att gå längs vattnet och njuta av solen. Sen kände vi att dagen vart lång och värmen började bli lite mycket så vände hemåt med en middagspaus på McDonalds vid Torp och när vi väl kom hem så var klockan mycket så Sonja fick krypa i säng och jag följde snart efter.
 
Idag har det inte hänt mycket, grejat lite hemma och var iväg och handlade lite. Imorgon kväll är det ju äntligen dags att hämta hem pappa. Så skönt att vara samlad som familj igen och vi har en del mys att se fram emot. Picknick i helgen och förhoppningsvis segla nästa vecka. Sen är det ju ultraljud och midsommar med att se fram emot.