Fredag

Imorse så fick vi in Sonja till oss strax innan klockan skulle ringa och vi alla fyra somnade en stund i sängen innan det var dags att gå upp. Tur vi har bred säng så alla får plats. 
Kom lite sent iväg till förskolan då det var segt att få i Sonja frukosten imorse. Sen röjde vi vidare i källaren tills det var dags för hämtning och planerade vad vi behövde från Ikea. Efter lunch och sovstund och mer röjande så gav vi oss iväg. Hade planerat att möta farmor på Ikea för julbord då hon är gräsänka för tillfället. Vi behövde ju dessutom handla lite grejer.
Måste säga att julbordet var riktigt gott och prisvärt. Fanns mycket att välja på och vi alla blev mätta och belåtna.  Sonja åt så mycket att magen stod i fyra hörn. Satt bra länge med och insåg att det började bli stängningsdags så när Sigrid blev ledsen blev det till att amma i bilen då de redan börjat släcka ner varuhuset. Sonja somnade gott på vägen hem och jag nästan med. Dessutom somnade hon igen så fort hon hamnade i sängen hemma. Ska strax krypa ner för imorgon är det upp och skicka iväg dottern och maken på babysim medan jag och Sigrid fortsätter med adventspyntandet hemma.
 
 
När vi väckte Sonja efter vilan låg båda barnen och mös liten stund så var ju tvungen att fota. Såg när jag tog bilden att Sigrid gjorde en fin min men först efteråt när jag kollade på bilden såg jag Sonjas utsträckta tunga. Mina fina barn ;)
Idag hade det julpysslats på förskolan. Undrar när det vänder och man börjar känna "inte en pysselgrej till"? Just nu är jag bara stolt även om jag inser att hon knappast gjort den helt själv
4
Mammatea

Vilken härlig bild på barnen!

Amanda

Så himla fina de är!!:-)
Kram

Nikita

Jadå de vänder :-)
Albin kommer hem med buntar av teckningar varje dag från skolan , även pinnar å andra konstverk;)

Tess

Vilken underbar bild på barnen! kram

Svar: Hihi, ibland fångar man härliga ögonblick
Maria