Snart slut på november

Helt galet vad fort det gått, snart blir Sigrid en hel månad. Senaste dagarna har det varit mycket fixa hemma som gällt. Grejar om i källaren för femtioelfte gången minst men nu känns det som vi fått till det. Dessutom håller jag på och julpyntar så sakteliga. Lite här och lite där åker fram och snart ska ljusstakarna upp med. Så på morgonen är det upp och lämna på förskolan och medan Sonja är där sina tre timmar så försöker vi få så mycket som möjligt gjort. Sigrid kräver ju sitt såklart och många och långa stunder så sitter jag med henne i soffan. Maten ska ju helst stå på bordet när Sonja hämtas och sen får vi henne kanske att sova. Greja lite till och sen när hon vaknar igen så försöker vi komma ut för lite aktivitet. Sen dags för middag och nattning och sen stupar vi i säng på kvällen. Däremellan så tvättar och diskar vi, båda maskinerna går varma. 
 
Sonja vill gärna mysa när jag sitter med Sigrid i famnen. Inte mig emot
 
 Idag kändes det som jag fick en ny garderob. Plockade fram alla kläder som jag inte kunnat ha under graviditeten