Vecka 39

Igår gick vi in i vecka 39 och nu är det tolv dagar kvar till BF. Helt galet, trodde ju de sista veckorna skulle gå så galet långsamt men tror att all sysselsättning hjälpt till att få dagarna att gå. Målning och tapetsering är klart nu och det är bara golvlister som ska på plats och det känns väldigt skönt. Har dessutom haft galet mycket sammandragningar det sista så jag går ju och hoppas lite på att det ska komma igång snart. Men vi får väl se om jag och Pyret är av samma åsikt. Idag hade vi sista vattengympan och vi var tre stycken som tyckte det absolut kunde hjälpa oss på traven och sätta igång det så vi tog i bra och nog fick jag mer sammandragningar men det har lugnat sig nu på kvällen. Ska till barnmorksna imorgon och ska se om hon kan kolla ifall jag har öppnat mig något eller om det bara har varit helt verkningslöst.
 
Efter vattengympan tog vi mat på stan innan det var dags att hämta Sonja på förskolan. La henne att sova nästan direkt men idag väckte vi henne efter en timme. Har varit så stuligt de senaste kvällarna så ska prova att minska ner vilan. Fick sitta med mamma och mysa lite och vakna till i soffan en halvtimme men sen vart det fart. Dock har hon varit lite smågnällig och väldigt mammig/pappig på kvällen. Gjorde far och dotter väldigt glada när jag gjorde ugnsbakad falukorv till middag. Ingen favorit hos mig men detta receptet gillade även jag fast stekt falukorv är godast dock :) Nu verkade det som Sonja gick med på att ligga i sängen så blir nog lite städning däruppe och annat fixande innan sängdags.
 
Och bilder kommer på rummet när det är i lite mer ordning :)
4
Linn

Spännande med en liten till! Hoppas allt går bra

Tess

Härligt! Stort lycka till när det är dags! Önskar dig en fin fredag! kram

Svar: Tack och trevlig helg på er! Kram
Maria

Mia

Börjar också längta o få se ert lilla knyte :-D

Visst är det kul med fest-planering, ibland känner jag att jag har helt fel jobb, men det är ju aldrig för sent att starta om ;-)

Ha en finfin helg,

Kram

Svar: Hihi, ja då kan du bara tänka dig hur nyfikna vi är då :)Tack Detsamma Kram
Maria

Amanda

Åh men jisses så nära det är nu! När kom Sonja?:-)
Kram!

Svar: Ja nu är det verkligen nära, Sonja kom 40+4 så lite efter BF. Kram
Maria