Måndag

Dagen började ju med som jag skrev att vi försov oss lite men vi fick iväg Sonja i hyfsad tid ändå. Medan J gick och lämnade henne så packade jag in skräpet som skulle till återvinningen i Volvon. Han skulle iväg och slänga grejer och göra några andra ärenden. Men efter ett tag så ringer min mobil och då har J fått bensinstopp nere i backen några kilometer från oss. Han tar en promenad tillbaka hem och hämtar dunken för att åka med Skodan och köpa bensin. Sen får vi köra ner honom till Volvon igen. Det gjorde att det snart var dags att hämta Sonja igen och jag hann precis förbereda mat och ta fram en av vagnarna som vi hade en intressent på. 
Sonja ville inte alls gå hem när jag och Sigrid kom och hämtade henne utan hon satt och lekte så fint i sandlådan. Men till slut kom hon med mig och precis när vi skulle gå över vägen kom pappan hem han med.
Efter lunch så satte vi oss i bilen för att åka till J:s mormor som fyllde 80 i helgen för att fika lite.
Sålde dessutom barnvagnen på vägen också.
Var jättetrevligt att vara där och vi bjöds på gott fika och Sonja mumsade i sig en väldans mängd. Barnen fick paket de med; Sonja en Pippidocka och Sigrid en Brio stapelclown som Sonja gärna utforskade den med. 
Sonja med sin Pippi och i nya fina vårjackan som vi fyndade på klädbytardagen förra helgen
Hemma igen så var det snart dags för middag som var förberedd redan kvällen innan, köttgryta med kokt blomkål blev det. Sen ville ingen av barnen somna riktigt trots att Sonja bara sovit i en halvtimme i bilen innan och var jättetrött och Sigrid var också uppenbart trött men till slut så och då passade vi på att ta oss ett kvällsbad i utespaet och dricka lite gott alkoholfritt bubbel. 
 
Lilla goa Sigrid som är världens flörtigaste och just nu inte ofta är stilla. Idag blir hon hela fem månader
2
Emelie Babunovic

WOW! Jag blev stressade bara av att läsa inlägget!
Skönt att ni kunde avrunda den fullspäckade dagen i utespaet <3
KRAM

Svar: Ja det mysiga badet gjorde att avslutet av dagen blev väldigt mycket bättre än början helt klart. Sen att toppa det med att krypa ner i renbäddad säng och somna nästan på en gång. Kram
Maria

Linda-Mamma till Alfred

Jisses fullt upp med andra ord,hehe...JAAA ta dig en Uddevallatur vettja!!Saknar er!

Svar: Det kan man lugnt säga att vi har.
Maria