Påskhelg

I torsdags efter jag hämtat Sonja på förskolan bestämde jag mig för att åka iväg till Tjörn trots allt. Hade tänkt åka på fredagen först men hade fått allt gjort hemma med storstädning och annat och ville lämna in telefonen på lagning innan långhelgen. Det fick jag dock inte gjort då jag saknade inköpskvittot och godkänt från försäkringsbolaget som jag visst var tvungen att ha först. Mensom jag nämnde fick köpt en adapter till simkortet så min gamla iphone kunde få komma i bruk igen. Snabbpackade och åkte iväg och handlade dessutom lite på vägen. Det märktes sen i efterhand att det var just snabbpackat då jag missade solhattar till båda barnen och solkräm och solglasögon till Sonja.
 
Dte var full fart så fort vi kom dit i princip och Sonja fick leka med sin kusin M. Hon var som en liten svans på kusinen hela helgen sen och sprang och ropade på henne. M var dock bra trött på Sonja i vissa lägen och ville inte alltid leka med Sonja. Men de har också väldigt roligt ihop och det året som skiljer i ålder märks fortfarande lite men ju äldre de blir så minskar ju skillnaderna hela tiden och sen kommer det inte märkas igen förrän det är dags för moppe och krogen och sådär.
 
Torsdag var det ju fruktansvärt tråkigt väder med ösregn och fredag började lite grått och tråkigt men sen så kom solen fram och resten av helgen har vi varit ute så mycket det bara går i det fina vädret. Bara njutit av att få lite avlastning men som vanligt hos farmor och farfar så vill Busan inte sova på kvällarna. Hon höll ut till halv elva på fredagen innan hon däckade trots full fart och ingen middagsvila. 
På lördagen så for vi iväg till Göksäter för lite shopping och jag fick tag på en snygg dyna till solsängen vi har, en äggostform, två par skor till mig och en del barnkläder. Sonja fick välja en leksak också och hon valde ett städset med sopborste :) Köpte ett nytt pussel med då hon gillar det.
En massa god mat åts det också och fikades en massa och jag valde att inte äta lchf under helgen men kände ganska fort att kroppen mår bättre utan kolhydrater och socker. Känner hur suget triggas igång och blir tröttare och segare av kolhydrater. 
Hade tänkt åka hem på söndagen redan men hade fått sova lite dåligt så jag var galet trött och Busan däckade hon med så vi stannade en natt till.
 
Sigrid fick en fin mössa av påskharen
 Jag fick inte ha solstolen för mig själv inte
Det nya är att leka med vatten. Vet inte hur många gånger vi fick fylla på hinken