Måndag

Igår kom jag hem efter en ganska så rejäl tågförsening och var väldigt trött och törstig. Sj:s regionaltåg har vad det visade sig noll service, ingen servering och ingen automat heller. Jag som inte kände till Enköping sen innan hoppades att det skulle finnas en kiosk vid tåget så jag kunde handla med mig något, det gjorde det också men den var stängd en söndagsförmiddag dessvärre. Som tur var hade jag ätit en rejäl frukost på hotellet så hungrig var jag inte. Hade lite tidningar att roa mig med och lite mobilspel och surfande gjorde att det tiden gick också. 
 
När jag äntligen kom fram stod familjen och väntade på mig och jag packade in väskan i bilen och sprang sen in på pressbyrn och köpte en dricka. Vi mellanlandade bara snabbt hemma för att sen åka på kalas för att fira J:s kusin som fyller 13. Kul att få träffa lite folk och äta god mat och tårta, speciellt eftersom jag inte ätit någon lunch.
Efter kalaset blev det hem igen och mysa lite med barnen som varit saknade. Eftersom Sigrid sovit hela nätterna det senaste bestämde vi oss för att testa att flytta in henne till Sonja redan nu för att sedan natta dem ihop. Det var lite spring på Sonja och babblande från båda men det tog ändå inte så lång stund innan det blev tvärtyst. För att njuta lite extra hoppade vi då ner i spabadet en stund med varsin vattenmelondrink, som var ett litet expriment som vart väldigt lyckat. Mysigt sätt att avsluta kvällen på. Sonja vaknade dock till ledsen strax efter vi lagt oss och lyckades väcka Sigrid då men båda somnade om efter lite kramar och de blivit nedbäddade igen och sov sen tills det var dags att gå upp imorse. Succe helt enkelt!
 
Dagen idag har gått i ett med tvättande, röjande och städande av bil. Har varit ute en del också i det fina vädret och de var så pass varmt att vi kunde äta middag ute. Underbart med så fina höstdagar för trots värmen känner man hösten i luften verkligen.
Lovar att återkomma med ett inlägg och bilder från eventet också men idag fanns verkligen inte tiden till det.
 
 
 
1
Den där Victoria

Vad trist att det inte fanns någonting alls att handla någonstans, det borde ju ha funnits åtminstone en kioskvagn eller en automat med godis i på tåget.

Det var trevligt att träffas på eventet och jag är allt lite avundsjuk på din vinst ;).

Kram Victoria

Svar: Det kändes verkligen riktigt dåligt med tanke på att det är en fem timmars resa om man åker hela vägen också. Det var väldigt trevligt att träffas och ja den vinsten kändes mycket lyxig . Kram
Maria