Plugg och seminarium

Hel aden här veckan har det varit mycket pluggande. Både måndag och onsdag har jag varit iväg och suttit med några klasskompisar och jobbat på en inlämningsuppgift. Tisdagen så tittade jag på en massa föreläsningar. Det kräver en hel del disciplin att plugga på distans helt klart. Vi kan se föreläsningarna livestramat när de spelas in eller i efterhand på webben. Vissa är redan förinspelade och läggs ut på vår studieportal i förväg också. Det är rätt skönt att vi är ett gäng som bor i och omkring Göteborg så man kan samarbeta och få till det sociala och disskussioner med. 
Igår hade vi fått tips om en seminariumdag anordnad av Sjöfartsforum som vi var ett gäng som gick på. Var väldigt intressanta paneldisskussioner och även runda bords samtal. Det är en internationell dag, Världsjöfartens dag, som uppmärksammas. Den har ett tema varje år och i år var det; Effektiv implementering av IMO:s konventioner.
IMO är FN.s organ för sjöfart och det talades mycket om hur de tog fram konventioner och hur arbetet där funkar vilket jag inte hade kännedom om innan. Dessutom var representanter från Transportstyrelsen där som berättade hur reglerna sen implemneterades i svensk lag. 
Allt avslutades med lite mingelmiddag. Tyvärr gjorde det att jag inte fick något pluggat alls igår så idag får jag slita mer och även imorgon men ska nog få till det.
 
 
Nu är maken iväg och hämtar vår andrabil som varit på verkstan och jag får ha barnen en stund. Ikväll sen ska vi gå på invignen av Lights in Alingsås och käka middag ihop med grannarna. Mycket aktiviteter på gång men det är alltid trevligt. 
 
Från Lights in Alingsås 2012