Loppi Event

I helgen var jag som sagt i Stockholm och den främsta anledningen var ett Loppi event på måndagen. Men några dagar innan jag skulle åka upp så fick jag en plats på ett Bloggevent också arrangerat av Loppi så blev två stora grejer på samma dag.
Båda eventen var på Junibacken, där har jag inte varit sen jag var mindre så var väldigt roligt att få komma dit igen och att få åka sagotåget. Sigrid var med mig men hon är väl lite liten för att uppskatta Junibacken än men vi kommer säkert gå dit någon gång när vi är i Stockholm när båda tjejerna blivit större.
 
 
Så fina miljöer på Junibacken
 
Kön ringlade sig lång med mammor och barn när jag och Sigrid kom dit strax efter elva. Vi blev insläppta och började med sagotågsresa. Den avslutades på övervåningen där det bjöds på proviva, smörgås, lakrits och Vitamin Well. Fanns även en möjlighet att få göra en blöjtårta att lotta ut på bloggen, sponsrat av Libero. Tyvärr hann jag inte med det då Sigrid krävde sitt. Sen var det dags att slå sig ner och dagens konfrencier Kitty Jutbring presenterade dagens program. Var presentation av Trygg-Hansa, Ellas Kitchen, Libero, kändispanel och barnvagnscatwalk. Dessutom så presenterade Loppi sitt nya magasin och Loppispåsen Childhood.
 
 
När allt detta var klart så fick vi återigen gå en trappa ner för lite mingel och shoppingmöjligheter. Var många roliga företag på plats och en del fina presenter delades ut. 
Oskar och Ellen visade upp sina otroligt fina leksaker och lanserade en webshop. Ellas Kitchen delade ut smakprover så även Sia Glass dock till olika målgrupper. Dr Browns fanns där och vi fick en flaska att testa så småningom. Babyland och Elodie details fanns även på plats. Jag köpte fina hårrosetter till tjejerna från ByEngberg en butik jag sett mycket om men aldrig besökt. Får göra det när jag har tid över i storstaden senare känner jag. Blev även en Childhoods påse inköpt som jag gav till fina syster som hade födelsedag också.
Andra favoriter som var på plats var Tassa, Me&I och Nova Star . Även Otto med sin ekologiska färska välling som jag är sugen på att testa men det fina miljövänliga känns som det försvinner om jag måste åka till Göteborg för att inhandla. Kan ju hoppas att de börjar säljas även här. Även det nya märket Pompi Dard var där och lanserade sig. De hade verkligen superfina mjuka kläder och jag blev väldigt nyfiken. De kommer sälja sina kläder genom homepartyn. 
Efter en lång eftermiddag så begav vi oss hem till syster igen för lite omladdning och mat i magen innan det var dags att återvända för nästa event, men det tar vi i ett annat inlägg. Med oss hade vi ett gäng goodiebags som vi som tur var kunde packa på sulkyn som Lekmer så vänligt gett alla gäster....
 
Fullastad med grejer, kanon med en fin resesulky då. Tack Lekmer för den
 
 
 
 
 
 
En bråkdel av allt som fanns i Goodiebagsen. En del fick lämnas i Stockholm då jag åkte tåg hem och en del fick syrran. Sen var det en hel del rabattkuponger och annat bra som kommer utnyttjas.
 
 Av Pompidard fick vi lite vår i en kopp som nu står och blommar fint på köksbordet