Utbildningsplaner och projekt som växer

Nu har jag äntligen bestämt mig för vad jag ska bli när jag blir stor... Eller stor kanske jag redan är men vad jag vill göra till hösten. Har hittat en utbildning på Yrekshögskolan där jag kommer bli marin hållabarhetskoordinator. Låter lite flummigt sådär men det har med miljö och logistik att göra i stora drag. Känns som ett yrke för framtiden och jag håller nu på att snickra ihop min ansökan och hoppas verkligen jag kommer in. 
 
Annars är det fullt upp hemmavid, i helgen ska vi till Stockholm igen, denna gången för dop och mannen har dragit igång projekt isolera friggebod. Har pratat om det ett tag att fixa till den med isolering och sätta i fönster för lite extra värme samt även sätta in en ny dörr på kortsidan istället så vi slipper trappsteg in. Mest för att kunna förvara även vagnar och typ resväskor och sånt som kan mögla vid fukt. Just nu står barnvagnarna i källaren, där dte är lite jobb att ta upp dem ifrån och en står i vardagsrummet då hallen är för liten helt enkelt. Dessutom har vi ju ett anatl trappsteg in soch det är ju inte optimalt att vagnar upp och ner för dem hela tiden.
Men som vanligt (vad det känns som i alla fall) så växte projektet lite efterhand. Var väldigt välspikade innerväggar som han fått kämpa med att riva ut, väggarna stod uppepå golvet så det blev tvunget att sågas runt om för att få ut golvet och så visade sig att regelverket för golvet var underdimensionerat samt började bli dåligt så det får bytas ut. Det går dock framåt och vi hoppas få isolering på plats innan han åker ut och den nya dörren så tar vi fönster, inredning och eldragning senare.
 
Vi har ju haft ett underbart vårväder det sista så varit mycket utetid men några dagar nu har det blåst något fruktansvärt och idag kom det regn. Men nöjd så länge vi slipper det där vita som kan komma från skyn annars så. Sigrid har varit förkyld och haft en förfärlig hosta framförallt när vi var i Stockholm sist så förra veckan for vi en sväng till barnakuten i Borås då det inte fanns tider på barnmottgningen här och de ändå tyckte någon skulle kolla på henne. Men redan då hade det börjat bli bättre och doktorn fick vänta lite på att få höra henne hosta, är det inte alltid så när man söker vård att det känns, ser och låter bättre plöstligt. Men domen blev en rejäl förkylning och nu är hostan nästan borta och snuvan med. Som tur är har hon varit pigg och haft matlust hela tiden sötnosen.
Sonja är det full fart på hela tiden och orden bara sprudlar ur henne nu och vi förstår mer och mer vad hon säger och menar vilket så klart gör henne väldigt glad och nöjd också men ibland kommer frustrationen när hon inte får fram vad hon menar. Det är inte så lätt att vara två år och inte alltid veta vad man vill men veta definitivt vad man inte vill. Det är inte helt lätt att vara förälder till en tvååring heller alla gånger men alldeles, alldeles underbart ändå :)
 
Ska kanske passa på att ta mig en middagslur nu när båda barnen sover eller en kopp te och läsa senaste numret av Sköna Hem som kom för snart två veckor sen i brevlådan men som jag fortfarande inte hunnit öppna.
Innan jag hann publicera vaknade Sigrid och nu skriver jag med henne i knät.
Vi har ofta några extra vid matbordet numera. Igår en leopard och mumminpappan ;)
Hann med ett välbehövligt frisörbesök häromdagen, så nu har jag frisyr igen och inte bara långt slitet trassel. Så skönt
 
 Provade hoppgungan idag, det gillades
1
Elina

Jag håller tummarna för dig att du kommer in och själv har jag inte ännu kommit på vad jag vill bli när jag blir stor :P

Svar: Känns bra att ha ett mål att sikta mot faktiskt. Tack för de extra tummarna
Maria