Helg och veckostart

Var ett tag sen jag hann skriva, är mycket hela tiden. Kursen vi läser nu är inlämningsintensiv och jag började den med sjukskrivning och sen magsjuka veckan efter. Men nu är jag i fas och känner mig ändå pigg och frisk. Ser till att ta hand om mig på vägen också och en del ytterligare saker börjar falla på plats dessutom. 
 
Helgen började bra med en riktigt mysig kväll med barnen i fredags och sen på lrdagen var det dags för Sonjas dans igen efter sportlovet. Hon har verkligen utvecklats där och denna gången så var det full fart på henne hela vägen igenom. De är ju ganska små barn, de är 2 och 3 år och många blir blyga, slutar dansa och vill inte då och då även Sonja. Men nu var hon med på alla steg och det är så roligt att se henne så glad. Efteråt tränade jag själv medan hon var på barnpassningen, tittade på film för hon var nog lite trött. Sen tog vi lunch bara hon och jag, räksallad för mig och pannkakor med glass till Sonja. Blev lite tittande på leksaker hos BR och lördagsgodis-inköp också innan vi åkte hem igen.
 
 
Var ute en sväng med barnen men det började snöa rätt så intensivt efter en stund så vi fick gå in igen. Men på kvällen sen efter att barnen hade somnat så njöt vi av snöfallet i spabadet ute. Riktigt härligt och det var första gången, suttit ute i lätt regnfall innan men inte i när det har snöat.
 
Söndagen blev det lek med bästa kompisen igen för Sonja. De hade saknat varandra då kompisen varit iväg och åkt skidor en vecka. Full fart och härligt trötta barn på kvällen, vi var minst lika trötta så blev middag från pizzerian innan vi stupade i säng.
 
Måndag tog vi ledigt från förskola och skola och åkte till Barnens Lekstad i Kungälv istället. Började dock med en utflykt till Torslanda för att köpa barnvagn nummer fem härhemma. Vår Mountain Buggy duo funkar perfekt hemmavid men är helt hemsk att packa in i bilen så nu blev det en Britax B-agile dubbelvagn istället att ha främst när jag är själv och vill åka på utflykt i vår och sommar. Laddade för lekandet med lunch på ikea också. Där mötte vi kusinerna och faster som vi planerat date med. Väl på leklandet var det full fart på tre av fyra kusiner, minstingen V leker inte så mycket än. 
 
 
Dagen började också superbra med träning och frukostbuffe för mig och maken och sen plugg och nu på kvällen så kom farmor och farfar över på middag.