Krakel och Spektakel- några favoritmontrar

Det fanns mängder av trevliga montrar på mässan och jag tror jag tittade in hos alla men det var några man fastnade extra mycket för helt klart.
 
Den första som besöktes var Fnulans eller ska vi säga Milittas monter. Har läst en del om den här boken innan och var väldigt nyfiken så den skulle självklart inhandlas. Montern var alldeles underbar vilket även boken är och jag rekommenderar den verkligen. Boken är skriven på rim och det finns en pedagogiska tanke bakom hela boken. Illustrationerna är helt underbara de med. 
 
 
 
 
Nästa monter som fick sig ett par besök var Suseå Choklads. Där fanns det många fina smakprov på både choklad, cider och chips. Chokladen fick vi ett smakprov på i goodiebagen och trots att jag helst inte vill äta godis så ångrar jag lite att jag inte köpte med hem fler sorter. Cidern var riktigt god och den kan jag tänka mig att beställa, gillar när jag kan hitta fina alkoholfria drycker. Chipsen var inte heller dumma alls och i lite annorlunda smaker mot de gamla vanliga.
 
En absolut favorit på hela mässan blev Dreamwear. De har ett helt koncept för provning av brudklänningar. Man får komma till deras lokal, det bjuds på fika och så får man berätta om hur man föreställer sig sitt bröllop. Sen får man på sig en fin korsett och fina skor och prova klänningar. Låter som en prinsessdröm verkligen! Jag hade ju aldrig den upplevelsen inför mitt bröllop och det kan jag känna lite sorg över. Men vi har pratat om att förnya våra löften och då kanske jag tar mig en tripp till Ljungby. Blev ju inte mindre sugen när de dessutom hade modevisning och det visade sig att de skulle sälja ut visningnsklänningarna för halva priset på söndagen, men så länge vågade jag inte stanna.
 
 
Imorgon kommer några andra favoriter och så ska jag visa en del inköp jag gjorde och även goodiebagsen.