Så bra det går...

eller inte. Hade tänkt publicera ett inlägg med vår Spanienresa men just nu lyckas jag inte hitta kameran så har inga bilder att lägga i inlägget. Suck. Jag hoppas den dyker upp snart så jag kan fota lite mer. Saknar även min mobil väldigt mycket, den blev ganska försenad då mailet med kostnaden jag skulle godkänna inte kom fram till mig. Men nu har de påbörjat lagningen och jag hoppas den är tillbaka hos mig i nästa vecka. Jag har inget emot att ha mobilbilder i bloggen men det är stor skillnad i kvalitet på bilderna jag tar med min gamla iphone4 och min vanliga 5s. Dessutom är den gamla alltför seg att blogga ifrån så det hjälper ju inte direkt.
 
Natonaldagen regnade bort så blev inget firande då men vi kom iväg till Potatisfestivalen i helgen som var. Hela lördgaen var vi inne i Alingsås och hade dte bra i solskenet. Sonja fick åka karusell och se Mojje uppträda och vi kikade på loppis och knallemarknad och åt fish and chips. Båda barnen slockande i bilen så jag kunde bära in dem direkt i säng sen när vi kom hem. Vi fick dessutom med oss en stor fin Dora-ballong hem.
 
 
 
Igår var det sommarfest på förskolan. Började med en tipsrunda med frågor som hade med bondgården att göra som varit temat för våren. Sonja var så där intresserad av att svara på frågor men ibland så gjorde hon det även om det inte alltid blev rätt. Efteråt så fikade alla och barnen bjöds på glass och fick en ballong. Väldigt mysigt och vädret var verkligen med oss. Idag däremot så har himlen varit mörk och lagom när jag skulle hämta Sonja så kom regnet. Det fullkomligt vräkte ner när vi gick hemåt men Sonja bara skrattade och sa - massa regna! Vi får väl se hur det blir imorgon på midsommar med vädret, om några timmar far vi mot farmor och farfar på Tjörn för firande.