Hosta och snuva

Förkylt kan man säga, det vägrar verkligen gå över nu och jag är så less på att hosta, ha rinnande näsa och känna mig alldeles seg i både huvudet och kroppen. Snart två veckor har dte hållt i sig och resten av familjen är frisk. 
Pluggveckan har varit rätt kämpig, dels denna förkylningen och dels ett helt nytt ämne, kalkylering. Har väl inte varit supermotiverad men tagit mig igenom både föreläsningar och uppgifter trots allt. 
Har åtminstone kommit mig iväg till biblioteket och suttit där och pluggat efter lunch två dagar denna veckan vilket är perfekt för att få lite mer studiero. Har även upptäckt hur bra det är att kunna låna böcker, har inte riktigt blivit av innan då vi ju ändå har en bit in till stan och bibblan, men nu är jag där titt som tätt så. Har även lyckats läsa ut en bok i veckan, halleluja! Känns som det var ett tag sen. 
 
I tisdags var det föräldramöte på förskolan, nu är dte dessutom bara en månad kvar tills Sigrid ska börja skolas in. Lite lugna dagar onsdag och torsdag men fredagen tog vi oss iväg och badade igen hela familjen. Så mysigt även om vi blev lite besvikna på simhallen i Lerum som vi provade denna gången. Igår var det en riktigt segdag och det tog över halva dagen innan vi tog oss för någonting men på eftermiddagen blev det bus i spabadet ute för Sonja då kompisen kom över med sin familj och badade. 
Idag blev vi väckta tidigt av Sonja men idag var det min tur att få somna om, vilket gick sådär för självklart började jag hosta och näsan började rinna precis då. Men lyckades en stund till slut i alla fall vilket var en himla tur eftersom jag och Sonja ju skulle på Born to Move idag igen. Vår mysstund på söndagar. Efter en snabbhandling, nåja så fort det nu går med en treåring som ska köra en kundvagn, så var dte hem och äta lunch och sen dags för kalas. Tjejernas kusin fyller fyra år idag och det ska ju självklart firas. Var jättetrevligt men när vi kom hem så däckade hela gänget. Vi vuxna är ju fortfarande vakna men det är med nöd och näppe så nu gäller sängen.
 
Så fort jag kom hem började jag klura på vad Sonja ska få för tårta till sitt kalas. Goungen är ju så söt nu för frågar man henne hur gammal hon är svarar hon tvärsäkert -8år! Så jag gissar att det är nioårs-kalas vi ska ha i januari då :)
1
Linda-Mamma till Alfred

Alfred är oxå hostig o lite snuc´vig typiskt när hösten kommer då drar allt igång vad sjukdomar heter!
Duktig du är med ditt pluggande, jisses nu får jag börja plöja igenom mina böcker igen påbörjade en men så avtar lusten liksom för att läsa böcker, men nu blev jag sugen igen.Ses den 28:e vid centralstationen då!