Gårdagen

Igår hände det stora saker i våra lilla stad, H&M invigdes och det var kö in när dom öppnade. De hundra första fick tydligen ett presentkort men vi hamnade lite längre bak i kön. Fyndade i alla fall en del julklappar och ett par varma träningstights till mig själv så jag kan hänga på barnvagnsträningen nu när det börjar bli kallt ute. Det var hundra kronor i rabatt om man handlade för 500 plus att jag hade en clubrabatt på 20% så blev åtminstone 200 kr billigare.
 
Sen åkte vi förbi affären för att fylla upp kylen och sen när vi kom hem satte jag igång att baka. Eftersom jag med största sannolikhet gör mitt sista pass på jobbet i helgen ville jag bjuda mina kollegor på något gott. Ska visa vad senare. Jag har inte sagt upp mig men ska vara föräldraledig och förhoppningsvis plugga i vår och sen kanske det blir syskon och mer föräldraledighet eller så söker jag tjänstledigt för mer studier.
 
Kvällen avslutades med en friviktsintrduktion på gymmet, har ju fått ett bra program med övningar men nu fick jag lära mig några till och fick hjälp med tekniken. Är bra sugen på att anlita en PT några gånger och framförallt få tips på bra hemmaövningar då Sonja inte får vara på gymmets barnpassning än och då är det svårt att komma iväg när mannen är på sjön. Får se hur det blir.
Slutligen blev det middag, den gamla klassikern flygande Jakob och till efterätt ett av bakverken och en god kopp te.
1
Landkrabba

Jag kom aldrig igång med någon träning efter att Adam föddes just på grund av svårigheter med barnpassning. Men efter nyår ska jag skaffa ett kort på Friskis även om det blir att jag bara kan utnyttja det halva året. Har tyvärr mycket begränsade möjligheter till barnpassning... Ibland kommer jag på mig själv att det vore skönt att flytta "hem" även om jag inte trivs där...