1:a advent

 Ja idag är det första advent, 1a december och Sigrid har hunnit bli en månad gammal. Helt galet är det! Men jag längtar till julen och har fått upp en hel del fint julpynt hemma. Fast det är väldigt tråkigt att inte få fira med min älskling i år. Men så är det när man är gift med en sjöman tyvärr. 
Vi började dagen med sovmorgon då Sonja kom i säng ganska sent igår så det var skönt. Sen blev det frukost med ett ljus tänt i staken såklart. Efteråt hjälptes vi åt att klä på ungarna så J kunde ta med dem ut medan jag åkte och handlade lite och hämtade ut bloggbagen jag skrev om förut. Glömdes av i går och så saknade vi glödlampor till några av stjärnorna som kommit upp. 
Jag lyckades faktiskt med glömma avin hemma så tur den moderna telefonen finns så kunde jag få en bild på kollinumret att visa upp.
Hemma igen blev det lunch och sova för Sonja,fast hon busade runt bra länge innan dte blev tyst och när jag och Sigrid gick upp för att väcka henne var det redan halvmörkt. Blev lite förvånad när jag tände lampan och hon inte var i sängen. Sötnosen hade krupit in och somnat i sitt lilla tält. 
 
Blev lite adventsfika med köpta lussebullar och pepparkakor. Jag är inte så förtjust i hemmabakta pepparkakor men funderar på om Sonja kan tycka det är kul att baka fast då köper jag färdig deg så tar vi bara ut figurerna.
 
Imorgon skulle J farit och dykt hela dagen och jag skulle fått lämna och hämta Sonja själv samt även fått ta med båda barnen till bvc. Men det blev inte så utan nu tar han med Sonja till Plikta i Slottskogen och leker efter förskolan så kan jag och Sigrid ta oss till bvc själva och även kanske ta en tur på stan och köpa de sista julklapparna. Skönt att få det färdigt innan mannen åker.
 
Är bara ett ljus tänt i adventsljusstaken och ett till framför
 
Upptäckte även idag att Sonjas nionde tand är på väg upp, det tar sig!!
5
Malin S

Mysig tid det här faktiskt :)

Tess

Så mysigt det ser ut! Härligt att få ordning på julklapparna i tid. Jag är klar med alla mina julklappar men har en massa pyntning att ta tag i. kram

Svar: Försöker alltid bli klar långt i förväg men brukar springa runt i sista minuten ändå. Men i år hinner jag ju knappast det
Maria

Tommy

Sv: Tack ska du ha goding!

Åh nu är det bara 2 dagar kvar tills jag får hem min älskade sjöman!

Svar: Härligt!!! Min åker om en och en halv vecka :(
Maria

Art By Tina - Konst & Yoga

...och jag köper deg och äter upp istället för att överhuvudtaget göra några pepparkakor. Enklare så haha. Men det är ju så jäkla gott!

Svar: Ja så kan man ju också göra. Jag brukar äta upp degen när jag tröttnat på att göra fler kakor :)
Maria

MATILDA

mysigt :)