Oslo

Här har det varit tysr ett litet tag, anledningen stavas superdåligt internet på hotellet vi bott på i vårt västra grannlands huvustad. I söndags for vi då iväg mot Oslo, åkte rätt så tidigt efter att Sonja tagit sig en förmiddagslur. Var bra för då var hon på ett strålande humör i bilen. Jag började att köra och vi for på tills strax innan gränsen då vi tog matpaus på Nordby shoppingcenter och där bytte vi chaufför. Var ett strålande väder och termometern i bilen visade dryga 5 plusgrader så kändes lite tråkigt att sitta i bilen. Men vi kom fram till hotellet lagom för att hinna njuta av solens sista strålar nere på Akers brygge och sen leta rätt på någonstans att äta. Blev en italiensk restaurang där vi njöt av väldigt goda pizzor.
 
 
På måndagen gick J upp tidigt för att åka iväg på sin kurs och tyvärr vaknade Sonja när han gick så då var det bara gå upp och klä på oss och ner för att äta frukost. De hade verkligen en superfin frukostbuffe och jag bara njöt av allt gott. Fanns mycket som passade lilla damen med. Efter lite röjande på hotellrummet så vart Sonja väldigt gnällig så då åkte ytterkläderna på och hon placerades i vagnen, det var ändå snart dags att möta upp min barndomskompis. Räckte att gå ett varv runt kvarteret så somnade lilla fröken så gott. Hon somnade rätt sent kvällen före så var väl rejält trött. Vi umgicks sen med min kompis, vi hade inte setts på 15 år kom vi fram till men var så roligt att få prata lite. Vi promenerade runt ett tag i det fina vädret för att sen ta en fika och prata ännu mer. Efteråt så tog jag och Sonja lunch på hotellet följt av en tupplut för oss båda. Maken hittade oss båda halsovandes när han kom tillbaka men då var det dags att ge sig ut på matjakt. Han hade fått ett tips om något område men när vi kom dit så var det inte som vi tänkt oss så vände tillbaka mot centrum och hungriga som vi var hamnade vi på Jensens Böfhus. INte så fancy men gott och barnvänligt, en ack så viktigt detalj numera.
Idag har jag och Busan promenerat en massa och varit på liten shoppingtur då mina favorit har-allt-väldigt billigt affärer i Köpenhamn återfanns även i Oslo. Systrerne Grene och TGR. Dessutom hittade jag en Nesspressobutik så gick in och köpte lite kapslar eftersom våra varit slut ett tag och vi inte kommit oss för att beställa nya.
 
Härlig utsikt från 12 våningen
 
Nyss hemkomna efter en trött bilfärd hemåt och ett trevligt matstopp på Laxbutiken i Ljungskile. Nu snart dags att sova för imorgon ska vi upp till BVC för extravägning och en tidig 18 månaders vaccination för Skruttan då hon behöver ha den innan NY.