Ångestonsdag

Usch ja, lite ångest har jag allt över att bli själv igen. Kommer sakna att ha någon att se på film med på kvällarna och att få somna och vakna bredvid min älskling. Bara att vara en till hemma gör så mycket och allt känns lite lättare. Men vet ju att vi kommer fixa det nu med, finns ju inte så mycket annat att välja på. Dessutom är det ju påsk snart och då kommer vi vara på Tjörn hela helgen och fira och så ska jag ju till Halmstad på Krakel och Spektakel och ha kul och sen är han ju hemma igen och då blir det sol och mys i Spanien i hela två veckor. 
 
Dagen har varit riktigt bra faktiskt. Vi fick inte direkt någon sovmorgon men kunde ju ta det lugnt imorse eftersom inte Sonja skulle till förskolan. Nu börjar vi dock fundera på om det verkligen är vattkoppor. Inte kommit några fler prickar och ingen av dem har blivit blåsor ännu. Men får ha henne hemma imorgon med och se hur det utvecklar sig helt enkelt. Jag hoppas ju innerligt att det inte är vattkoppor då jag inte känner att hon måste få det ännu och framförallt är jag ju lite orolig för Sigrid med som knappast lär undvika smitta.
Efter frukost och en del bus inne så kände vi att dte var dags att gå ut. Rastlösheten och med den en viss liten dams humör började visa sig. Förskolepedagogerna berättade för mig igår att lilla frökens vilja hade börjat ge sig till känna även när hon är där. Är ju inte ett dugg förvånad måste jag säga. Men vi har ju även fått höra att hon är väldigt go och glad nästan jämt.
Eftersom det var lunchdags packade vi med oss korv och lite annat gott i ryggsäcken, satte Sonja i skottkärran ihop med grill och kol och gick till lilla grillplatsen i skogen för att äta. Var riktigt mysigt och skönt att komma ut även om det inte är riktigt lika varmt och fint som senaste dagarna. Sonja gick sen hela vägen tillbaka och det är rätt långt och dessutom en ordentlig uppförsbacke på slutet. Först skulle hon putta vagnen och sen hjälpa pappa med skottkärran . Hon är stark och envis som sagt. Nu ligger hon dock på soffan och vilar och tittar på barnprogram. Själv är det väl dags att klura på middag.
 
 
 
 
1
Tommy

Sv: Ja drömmen var verkligen en chock haha!

Ja i dag har varit en bra dag, jag hoppas det kan fortsätta så här och att värken är hanterbar och att jag klarar av att göra flera saker!