Bära barn

Som liten bar jag ju Sonja en hel del i trikåsjal och sen i sele och Mei Tai också. Började bära Sigrid i trikåsjal redan på BB och en del hemma med och ganska så snart så blev det även vävd sjal också och nu äger jag två vävda och en sele. Vi bar Sonja en del i somras när vi var ute med båten men efter att hon började gå så har det blivit ganska så mycket mindre. Men häromdagen provade jag att knyta Sonja på ryggen i sjalen och det gick helt okej och idag ville hon bäras så testade selen när vi gick ut förut på förmiddagen. Den är hon dock lite för stor för nu även om det gick att bära i den. Gick ut en stund igen på kvällen och då tänkte jag ha Sigrid i selen och Sonja skulle få prova sin balanscykel. Men så fort jag satte på selen så sa Sonja:
- Bära! , och hon gav sig inte heller så provade sjalen igen och det gick riktigt bra att få upp henne på ryggen. Velat testa ett tag då jag hänger lite i sjalgrupp på Facebook och tyckt det sett rätt mysigt ut att bära större barn också. Trodde dock att det skulle vara svårt att få Sonja att vara hyfsat stilla för att kunna knyta men det gick jättebra. Hon verkade också tycka om det för på första promenaden satt hon och lutade huvudet mot min rygg och jag tror hon höll på att somna.'
 
 
Båda mina älsklingar i finaste sjalen.
3
Hanna

Åh va det ser mysigt ut! Jag funderade på sjal till loppan när hon var liten men det blev aldrig av. Men det kanske inte är för sent nu och det kommer väl fler små så småningom. :-). Men har du båda barnen i samtidigt?

Svar: Älskade att bära Sonja när hon var nyfödd och Sigrid med men sen får man nog hålla vanan inne och trodde inte jag skulle få bära Sonja igen faktiskt. Men sjalar är ju rätt dyra så bra att lanske testa först om det uppskattas när de är större. Nej, jag bär inte båda samtidigt. Bilderna är från olika tillfällen. Blev kanske lite otydligt i bildkommentaren.
Maria

Hanna Karlsson

Vad mysigt det ser ut!

Tommy

Sv: Ja det var verkligen en upplevelse... :)