Kvällsaktiviteter och små husdjur

Har varit väldigt tråkigt väder de senaste dagarna och Sonja har varit lite slö så i onsdags var vi hemma från förskolan och hoppade över att gå till öppna förskolan med. Blev en väldigt lugn dag hemma med lite plock och fix och påskpyntande. Men framåt kvällen kände jag för att komma ut en stund och eftersom jag inte var på laga mat humör så åkte vi in till stan för middag på MAX. Efter det åkte vi in till lokala shoppinggallerian Storken där flera butiker hade medlemskvällar med fina erbjudanden och extra kvällsöppet. Dessutom bjöds på lite dryck och tilltugg. Var en del folk där och jag passade bland annat på att köpa ljus och servetter till Sigrids namngvining då Nille hade 20% rabatt på allt. Där blev även en del fina inredningsgrejer inköpta. Hittade en superfin vimpeldekoration för 59 kr! Och nu kunde jag inte hålla mig längre och den finaste klänningen från Kappahl fick också följa med hem.
Även Apoteket fick sig ett besök, då jag behövde fylla på filter till bästa nässugen. Där fick jag även en liten goodiebag förutom bra rabatt på inköpet :)

 
 
Klänningen blev jag sugen på redan när Kappahl släppte Hampton Republic 27 kollektionen, den är ju så somrig och fin och passar sjömansdottern. Lite bra och ha grejer från apoteket
 
I går började jag få lite lätt panik då jag de senaste dagarna blivit helt sönderbiten och mer och mer pekade på att vi fått nya små "husdjur". Det lutade åt loppor eller vägglöss :( Så började sanera hela hemmet igår och slängde alla sängkläder och så i tvätten och städade ordentligt. Idag ringde jag anticimex och de var till 99% säkra på fågelloppor som tydligen är väldigt vanligt den här årstiden och dessutom när man bor som vi gör med skogen som granne. Blev väldigt lättad av det beskedet då loppor är lättare att bli av med. Är städ och tvätt som gäller och gärna skaka eller borsta av ytterkläderna innan man går in. Löss hade krävt anticimex besök och troligen flera saneringar. 
 
Gick  man med i Interfloras kundklubb så fick man köpa en sån här fin bukett för 10kr. Lätt värt det
 
Idag var det dessutom bvc besök för Sigrid och hon växer på hon. Fem månader och 10 dagar; 6585g och 66 cm lång. Dessutom var det vaccineringsdags och det gick alldeles utmärkt. Lite tutte i munnen så var hon nöjd och glad på nolltid igen. Så skönt och nu hoppas vi hon följer syrran i spåren och slipper feber och så efter. Från Vårdcentralen var det direkt till förskolan för utvecklingssamtal innan hämtningen. Både vi och personalen har samma uppfattning om Sonja. Hon trivs bra där och med personalen och de andra barnen.
 
Just nu sover båda barnen men när de vaknat igen ska vi gå ut för nu är solen tillbaka efter flera dagar med regn och en trist regnig morgon. Blir till att sätta lite fjädrar i körsbärsträdet så det blir påskfint!
 
 
Börjar bli lite påskfint hemma nu
 
1
Mammatea

Den klänningen är ju så fin och passar ju dig.