Att längta

Idag är då dagen som jag längtat efter ett tag nu äntligen här. Om några timmar ska vi hämta hem någon väldigt saknad. Ska bli så skönt att få hem min sjöman nu och jag tror barnen också tycker det. Har varit intensivt nu den senaste veckan och ska bli skönt att det inte bara är jag som får ta alla fighter nu utan att vi kan dela på det. Turas om att natta, byta blöjor, lämna på förskolan och allt det andra. Imorgon är det jag som tänker ta sovmorgon det är ett som är säkert. 
Hoppas så innerligt att det här höstvädret vi har nu kan ta en liten paus ett tag så vi kan få njuta lite mer av båtlivet. Nog för att man vill ha blåst när man ska segla men i kombination med en massa regn och bara tio grader varmt (kallt?) så hoppar vi nog gärna över det. Inte så roligt för varken oss eller barnen då. Men vi har nog en del annat vi kan fylla dagarna med om det kniper och att vi är en fulltaglig familj gör det lite lättare.
 
Nästa helg ska jag åtminstone få en välbehövlig paus på ett dygn och få sakna mina små älsklingar en del. Ska på ett bloggevent i Enköping då och få lyxa till det litegrann. Bo på hotell och äta god mat och bara vara jag en stund. Inte dumt alls och ska skriva mer om det här framöver men finns en banner i högerkanten för er som är mer nyfikna. Helgen efter det blir det mer hottelboende fast då för hela familjen, vi ska till Stockholm och fira tjejernas kusin som fyller ett. Samtidigt ska jag och mannen passa på att få barnvakt och gå ut och äta i lugn och ro och fira vår bröllopsdag. Ska bli riktigt mysigt.
 
Men nu är det dags att vika det där tvättberget som växt sig riktigt stort. Tvätta och hänga tvätten hinner jag med men att få in den rena i skåpen verkar svårare på något vis. Känns som jag tvättar ständigt men med två barn som kladdar och leker en massa blir dte väl så kanske.