En dryg vecka passerad

sen sist jag skrev ett inlägg och dagarna har bara försvunnit utan att vi gjort något speciellt direkt. Lekt ute och grejat inne och bara varit. Igår så började dock förskolan igen för Sonja och det är skönt att börja återgå till rutinerna lite nu. Igår var det dessutom två veckor kvar tills pappa kommer hem igen så redan halvvägs, känns väldigt skönt det. 
 
Det allra bästa nu är att Sonja under sommaren blivit blöjfri! Sker små olyckor ibland fortfarande och nattblöjan får vara kvar men hon går utan på dagarna och det känns väldigt stort. Sigrid står upp och klättrar, idag gav hon sig upp för trappan med mamma tätt efter. Det går undan med utvecklingen och båda mina tjejer börjar kännas väldigt stora.
 
 
Det underbara sommarvädret har ju tyvärr tagit lite paus och vi har haft en del regn senaste dagarna även om det börjar bli finare nu. Dock skulle jag ju önska att det kommer ett rejält regnväder och drar in över Västmaland så att de kämpande brandmännen får hjälp med att släcka branden som härjar där. Följer händelserna på nyheterna och nu börjar det se lite bättre ut men det är ju tyvärr inte under full kontroll än. RIktigt läskigt är det men ändå härligt att se alla som är villiga att hjälpa sina medmänniskor. Såg precis på Godmorgon Sverige en familj som fick lämna hemmet i all hast genom branden och fick inte med sig något. De fick i efterhand veta att flera byggnader på deras gård brunnit men boninghsuset stod kvar och deras hästar hade klarat sig. Tårarna bara rann på mig då. Hemskt att tänka sig det scenaroit.
 
Mycket Sigrid på mina bilder på instagram nu. Men det händer så mycket i hennes utveckling nu. Hon går längs med möblerna och det går undan i krypandet och klättrandet. Gav sig upp för trappan häromdagen.
1
Emschen

Va kul att Sonja har blivit blöjfri på dagen! Minns hur skönt det var när pojkarna slutade med blöja.

Ja den eld som härjar får mig att vara tacksam för mitt liv och att jag slipper fly från mitt hem.
Kram