Hemslöjd i byn

I lördags var det dags för byns stora händelse..
 
Och jag ska pinsamt erkänna att det var första året vi gick dit trots att vi bott här i fyra år nu. Men vi har alltid varit upptagna med annat när det varit de tidigare åren. Tjejerna vaknade tidigt på morgonen, kanske inte så konstigt med tanke på att Sonja somnat i soffan kvällen innan och sov mellan fem och åtta och sen somnade om igen i sängen vid 22 utan att ha ätit middag. Så hon väckte mig med att säga att hon ville ha frukost sötnosen. Dock var det ganska lägligt för då hann vi åka in till Maxi och hämta paket och ta ut lite pengar, de tar inte direkt kort på hembygdsdagar.
Sonja skulle såklart inte gå ut utan sin krona och sin klänning, min lilla prinsessa :) 
 
 
Och var vi än gck så vände folk på huvudet och sa: - Åh, vilken söt prinsessa! Efter en stunds tittande på olika hantverk såsom, tjärbränne, virkning, brodering, stickning och täljning och såklart byns stolthet Bastabinne så tog vi en korv med bröd och lite fika. Sonja hittade sin kompis och sen var det full fart på dem två men vi lyckades ta en tipspromenadsrunda i alla fall. Jag vann mig dessutom en bok på lotteriet som jag hoppas kommer till användning. Den gjorde mig åtminstone bra sugen på att åka ut till svärföräldrarna och plocka björnbär, för där ute finns det fullt av dem.