Det där med tygblöjorna

Är så väldigt nöjda med tygblöjorna vi har till Sigrid även om det nu en period när hon var sjuk som vi körde lite engångs in emellan. Har nog hittat några favoriter bland alla sorter som finns. Har testat ett par olika märken och modeller och för ett tag sen blev jag utvald att få testa några blöjor från Alvehamn. Hade sen innan köpt deras nattblöja; formsydd bambu natt och prefold bambu natt. Båda har jag varit supernöjd med då de suger bra och inte känns våta under natten. Sigrid sover ju ganska så länge så var viktigt för mig att inte blöjan skulle störa sömnen. Hon talar nämligen väldigt tydligt om att blöjan är våt.
 
Men igår så kom det ett efterlängtat paket med fler blöjor. Valde att testa även deras formsydda bambu dag och prefold med en skalbyxa så det fanns i paketet. Den formsydda gillade jag massor då det var en väldigt nätt blöja men ändå sög bra. Kommer garanterat köpa fler sådana senare när det är dags att gå upp i storlek. Blöjbyxan blev absolut en favorit den med, våra innan har kardborre men den lyckas Sigrid ibland pilla upp men dessa var det knappar på för att reglera storleken. Och dessutom gjorde ju färgen en jätteglad!
 
Strawberry fields heter skalbyxan
 
 
Är ni nyfikna så hittar ni återförsäljare här och jag kommer skriva mer framöver också
2
Tommy

Sv: Skrattar.. Jag lovar, att försöka behärska mig bland barnen! :D

art by tina

Min stil att måla fåglar lär ju inte försvinna så du har all tid i världen på dig=) Och fåglar lär det målas fler av, favoritmotivet just nu.

Verkar bra med tygblöjor, bra för miljön och bra för barnet, måste ju vara mycket bättre än syntetiska konstgjorda material.