Emaus lantgård

Blev en dag extra iväg innan vi åkte hemåt igen. Igår på eftermiddagen så drog vi iväg och badade och det var så varmt i vattnet, jag är annars lite av en badkruka men nu var det utan tvekan jag gick i.  Tjejernas kusin gick i med sin pappa och jag lekte med Sigrid i vattenbrynet, den ungen är verkligen badtokig. Sonja älskar att bada i pool och där hon kan stå men havet är sådär. Men till slut fick jag bära henne ut tills där jag hade vattnet till axlarna medan Sigrid fick vara med sin farbror. Först höll hon krampaktigt i mig men sen så släppte det och hon vågade "simma" liggande på min arm och plaska och leka medan jag höll henne då. Så skönt att hon gjorde det. Jag har länge haft en rädsla för vatten och tycker inte om att tappa kontrollen i vattnet eller att vara där jag inte bottnar och så. Har jobbat massor på det och nu är det bättre. Rädslan är till viss del från min mamma och jag vill verkligen inte föra det vidare till våra barn. Tur att deras pappa badar i typ alla temperaturer så han kan vara en del med dom också när jag tycker det är för kallt.
 
Två kusiner på väg till badplatsen
 
Idag så gjorde vi en liten utflykt ihop med kusinerna och deras föräldrar, ja den minsta lilla hade väl kanske inte så stort utbyte av det han sov mest. Vi åkte till Uddevalla och Emaus lantgård. Jag har läst och sett lite bilder därifrån på Instagram förut men nu var första gången vi var dit. Ungarna älskade att få klappa och titta på hästar, en gris och kaniner men det absolut bästa var att få rida ponny. Jag var fundersam innan på om Sonja skulle vilja då hon gillar djur men tycker det är lite läskigt om de kommer för nära och klappar inte gärna andra djur än farmors katter.  Tänkte väl att ja vi får se, så satte på henne en hjälm, något som brukar orsaka proteststorm vid cykling men inte nu. Ställde oss i kö, före kusinen dessutom och snart var det vår tur. Hon gick fram och jag fick hjälpa henne upp och så bar det iväg med mamma bredvid i alla fall. Hon växte verkligen då, såg så stolt ut och man såg på henne att hon förstod allvaret samtidgt som hon tyckte det var jätteroligt. Så fort den lilla turen var klar och hon fick gå av kom det: -"en gång till!" och klart hon fick det. 
 
Hästträning :)
Stolt och lycklig tjej på hästryggen