Vårhelg

Vilken underbar helg det har varit.Riktigt vårväder och vi har spenderat massor av tid ute. Så skönt. I lördags så gick jag upp tidigt och gjorde i ordning mig och Sigrid, åt frukost och tog sen bilen in till Alingsås för att möta upp två tjejer till. Vi tog sen pendeln in till Göteborg där gänget utökades efter en kaffe på Starbucks. Tog en skön promenad upp till svenska mässan och Baby&Barn. 
 
Sigrid var nöjd tjej hela tiden vi var iväg. Tyckte det var jättekul att titta runt och satt så bra i sittdelen. Somnade gott mellan varven också.
 
Tog oss ett varv runt för att kolla läget lite först innan vi sen började utforska lite närmre. Jag tyckte mässan kändes mycket mindre än förra året vi var där men samtidigt som jag saknade lite utställare så kändes det ganska lagom ändå. Fast trots det flög timmarna iväg ändå och efter att ha gått runt och shoppat en hel del så började vi känna oss hungriga. Tyvärr var inte utbudet på mässan så upphetsande så vi gick ut för att äta då vi ändå kände oss rätt färdiga. 
Väl ute insåg vi dock att det underbara vårvädret gjorde att de flesta resturangställena var knökfulla med folk och vi hade ju ändå fem barnvagnar så vi bestämde oss för McDonalds. Inte mitt första val men efter en rejäl specialbeställning fick jag till det ändå. Efter att ha ätit så strosade vi neråt Avenyn och kikade in på TGR då ena tjejen hade sett att de hade glassar i trä. Perfekt leksak för Sonja och hennes kök. Följde med lite annat också bland annat en byggsats för dockskåpsmöbler som jag tror är perfekt storlek för vårt dockskåp.
 
Ska se om jag kan få tag i fler såna här fina glassar. Sonja satte igång och bjöd alla nallarna och mamma och pappa på glass så fort hon fick dem
Sen var det verkligen dags att fara hemåt igen då klockan blivit mycket och Sonja och J saknade mig och ville ha middag. Vädret hade gjort att vi var sugna på grillning. Blev det även på fredagskvällen efter att vi hade pratat med grannen om att grilla ihop. Tyvärr var frysen ganska så tom på grillbara grejer så jag skulle handla hem. Blev en sen middag men var inga problem att få Sonja att sova efteråt för hon hade busat ute precis hela dagn och fått vara med när det kom folk hem för att fälla tre björkar i trädgården. När jag kom körandes in på vår väg så var det en glad liten tjej som började ropa mamma och vinka :) Älskade lilla unge. Vi satte oss för att titta på film "The secret life of Walter Mitty" men fick ge upp ganska så snart då jag somnade ifrån hela tiden. En hel mässdag hade gjort mig trött också.
 
 
Igår så gick J ut direkt efter frukost och Sonja ville ut hon med så vi klädde på oss och gick ut allihop en stund. Men då vi skulle få över hela kompisgänget med barn kände jag mig lite nödgad att städa undan en del. Fem ungar som gärna springer runt och busar gör att det är bäst att få bort en del grejer så de kunde leka fritt. Så jag och J tog skift med Sonja. Dessutom premiärhängde jag tvätten ute också i solen.
 
Sonja sov när alla kom för hon var så trött innan och för att orka med var dte bäst kände vi. Först ville hon inte vara med när jag väckte henne och tog en stund innan hon kom ner och sen gick hon och höll i mitt ben men det tog inte lång stund förrän det var full fart på hela gänget och då var vi rätt glada att de kunde vara ute och busa i trädgården. De hann ta en sväng inne också och riva ute alla leksaker. Men det är så roligt att ha dem här och jag hoppas vi fortsätter ses så här allihop.
Efter att Sonja nattats så såg vi klart filmen från lördagskvällen och den var riktigt bra måste jag säga. Kom i säng ganska så sent och i morse så vaknade jag av Sigrid och insåg att vi glömt att ställa klockan och att det var hög tid att gå upp för att få Sonja till förskolan. 
Imorgon kommer det fler inlägg där jag tänkte visa upp vad jag köpte under mässan bland annat. Hann inte fota grejerna idag nämligen då vi varit iväg.
 
1
Mammatea

Vilka fina glassar!

Svar: Jag blev så glad att det fanns några kvar. Busan älskar att leka med matgrejer och sitt kök så passade henne perfekt
Maria