Projekt

Under våren och sommaren påbörjade jag och planerade en väldig massa projekt men det där med att avsluta eller överhuvudtaget börja med dem har väl gått sådär kan man väl säga. Men nu när J varit hemma ett tag och jag äntligen fått lite tid över så har jag bestämt mig för att slutföra en hel del av projekten. 
 
Började med att ta tag i leksaksköket som jag började med för bra länge sen. Har hunnit en bra bit på väg nu och nu syns det vad det ska bli också. Har en bit kvar fortfarande men det ska bli julklapp har jag tänkt så nu har jag en deadline. Medan jag fått vänta på att färg ska torka tog jag dessutom tag i och målade en kista jag fått av mina föräldrar. Den var jättefin redan men den röda färgen passade inte helt in härhemma så numera är den grön. Använde Chalk Paint från Annie Sloan och soft wax från samma märke och det blir så snyggt.
 
 
Idag var jag och Sonja på Born to move igen som vanligt på söndagar medan J och Sigrid passade på att handla.Sen tog vi lunch på McDonalds innan vi åkte hem. Varit mycket innesittande de senaste dagarna, Sonja har varit lite sjuk så var hemma från förskolan tre dagar i veckan och vädret har varit riktigt trist med regn och blåst också. Jag har dock varit iväg och pluggat flitigt ett par dagar denna veckan och även fikat med en kompis. Imorgon är förskolan stängd och vi funderade på att passa på att åka och bada då men kom sen på att det är höstlov och troligen galet mycket folk i badhuset så hoppar det. Resten av veckan blir det fullt upp med plugg och att förbereda ettårs-kalas! Helt galet att vår lilla Sigrid ska fylla ett år redan. Men ska bli väldigt mysigt med kalas. MIna föräldrar kommer ner på fredag redan och stannar över helgen