Underbara Barn

På fredag morgon så ringde klockan kvart i fem och som tur var så hade natten varit bra utan uppvak så jag kom upp i tid. Sen packa in allt i bilen och fara iväg för att hämta två andra mammor och deras barn för att styra mot Stockholm och Underbara Barn mässan. Gick ganska så fort upp då vi alla hade laddat med kaffe och lite att mumsa på under vägen. Så blev bara några snabba amma, byta blöja, kisspauser och ett tankstopp.
 
Var uppe runt elva och det tog en stund för oss att hitta en parkering och komma in på mässan. Först tog vi en sväng och kollade in vilka som ställde ut. En av oss skulle hjälpa till och visa upp Ergobaby i deras monter så henne släppte vi av där innan vi tog ett varv till och började bestämma vilka utställare man ville kolla närmre på. Är ju första gången jag varit uppe på mässan och har bara varit två gånger på Göteborgs mässa och jag tycker mässan var superbra. Åkte ju utan barn men det verkade helt klart gå att roa barn med. Fanns ballonger i mängder, uppträdanden för barn och en del prova på montrar. 
 
Gjorde några fynd och tävlade lite också så får väl se om man kan vinna något fint sen. Dessutom så fick jag chansen att hämta ut en blogg-goodiebag också. Sonja fick en prinsessklänning från Minisa för ett riktigt bra mässpris på 140kr! Så fin och hon blev jätteglad när jag visade den för henne idag. Blev även två supersöta serviser från Kids Concept, en var till tjejerna. Men det mesta handlade jag hos Me and I, de sålde så mycket fint och vi var till deras monter strax innan stängning och då plockade de upp en del inför lördagens mässa så vi hade lite första tjing på de grejerna. Hade tur och kunde fynda ett par av varje färg av mina favoritbyxor som jag letat en del efter. Barnen fick ett par plagg var de med. 
 
Kids Concept servis
Prinsessklänning
 
Vi var kvar så länge så till slut kom vakterna och sa att det var dags att gå för att mässan stängde :)
Tog bilen till hotellet och checkade in och satt och pratade lite innan vi klädde om och gick mot O´Learys för lite mat och något glas vin. Hade en supertrevlig kväll och väldigt fnissig. Kul att få lära känna dessa underbara mammor lite mer på riktigt och inte bara via Facebook där vi träffas oftast.
På lördagen njöt vi av en god hotellfrukost och sen packade vi in all vår packning i bilen och tog en promenad mot Skärholmens centrum där vi även åt en lunch innan vi satte oss i bilen igen och for hemåt. Tog längre tid att åka hem än upp då vi tog lite längre pauser nu. Så strax efter nio igår kväll så kom jag innaför dörren hemma, då sov båda mina små älsklingar men maken hade fixat fint med räkor och gotter och en film så vi hade det mysigt innan sängdags. Imorse fick jag dock krama och pussa på både Sonja och Sigrid en bra stund. 
Tyvärr var orutinerade jag så stressad på morgonen att jag glömde systemkameran hemma men sen fotade jag ändå inget under själva mässan överhuvudtaget.
 
 
 
2
Linda-Mamma till Alfred

Trevlig mässa verkade det som;) Himla fin servis där!
Ja det hoppas vi med och att många vill vara med oss på detta, för vi har storslagna planer!
Yes såklart jag skall på event med dig den 28:e!

Linda- Mamma till Alfred

Åh Tack snälla du, kul att du vill vara med på vår resa...skall bli så kul detta!