Born to move

Heter träningskonceptet för barn som de har på gymet där jag tränar nu. Förra helgen var jag och Sonja och provade på och eftersom hon då tyckte det var roligt anmälde vi henne till att gå hela höstterminen. Idag var första riktiga gången då och vi åkte iväg imorse bara hon och jag. Det är lite läskigt med alla andra barn och deras föräldrar som är med men Sonja hängde med i rörelserna först och skrattade och hade kul. Men efter en stund blev hon lite blyg och ville bara vara i famnen en stund. Hon var åtminstone väldigt duktig och sa till att det behövdes kissas mitt i. Så stolt över hur bra det gått att vara blöjfri trots allt. Efteråt var det lite tveksamt en stund till men på slutet var hon med igen och dansade. Tycker det är supermysigt att få lite egntid sådär med henne och jag tror hon gillar det med. Efteråt fick alla barnen en ballong och ett armband också och vi fikade då föräldrarna bjuds på kaffe och barnen frukt. 
 
Var in på Lidl en snabbis och de hade så söta barnkläder nu igen så blev lite till Sonja
 
På väg hem började det regna för fullt så vi fick ät alunch och sen mysa inne en stund men så fort solen tittade fram gick vi ut ett tag, alla förutom Sonja som somnade i soffan en stund. Fick en del gjort och vår grensax som vi letat efter ett tag, dock uppenbarligen inte särskilt väl, dök upp i redskapsboden på en hylla så vi passade på att beskära lite träd. J fick inviga motorsågen han köpt också då vi sågade ner en del tujor. Vi har börjat tycka att de flesta träd och buskar i trädgården liksom stått utspridda lite hipp som happ och vill nu få lite mer öppna ytor istället. Blev riktigt nöjd med körsbärsträdet och ska ge mig på två äppelträd och två plommonträd till veckan också tänkte jag.
 
I hörnet på trädäcket stod en tuja och även bakom väderkvarnen (som nog ryker den med snart) och nu är det bara en kvar av fyra som stod utspridda.
2
Linda-Mamma till Alfred

Roligt med lite barngympa!Alfred har alltid kallingar hemma o det går utmärkt men vägrar totalt på dagis!Men det släpper väl eller så får man bara bestämma sig att han inte får ha blöja på dagis..svårt..
Hihi jaaaa så jäkla kul grej på gång, du kommer få veta när allt är klart;);)

Linda-Mamma till Alfred

JAAAA klart du skall med på Solid Sound nästa år!!