Nytt År!

Ja jag kunde inte hålla mig borta längre nu är det lugnare på flera fronter. Var mitt uppe i tentaplugg, letande efter praktikplats och det var dags för mannen att åka ut efter långledigt när jag tog min paus. Dessutom började jag känns tecken på depression igen så var verkligen läge.
 
Pluggandet har varit rätt intensivt ett tag nu och egentligen skulle jag ha varit på praktik nu men lyckades inte få tag på en plats så istället så är vi några som ska jobba på ett case istället. Lite skönt kan jag känna att det är, nu kan jag styra min tid lite bättre än om jag hade varit på ett företag och det är bra nu när J är borta de närmaste veckorna. Båda tjejerna är ju på förskolan nu på dagarna och det går kanon, Sigrid trivs så bra och vill fort upp ur vagnen när vi kommer dit och kryper in snabbt som tusan goungen.
 
Men sen sist så har vi haft riktigt hemmamys och jag tog välförtjänt jullov trots att det innebar att jag fick stressa lite med hemtentan som vi hade att skriva över jul och nyår. Men var skönt med familjetid och jag har verkligen njutit. Jul firandes hemma hos J syster med hela släkten och det var perfekt, massa julmat, släktmys och barnen fick så fina julklappar. Vi vuxna spelade julklappsspelet och alla hade verkligen tänkt till så blev bra grejer. Jag fick hem en supersöt skål och en stormlykta och J en fågelmatare och en handduk. 
 Av min älskade man fick jag en superfin klänning från Pernilla Wahlgren collection som jag sen hade på nyår och jag skämde bort honom med ett PS4 som han inte hade väntat sig.
 
 
 
Barnen överraskades med att jag äntligen fått klart deras lilla kök som jag började på i våras, det har blivit en favorit och leks med nästan varje dag.
 
Efter några mysdagar hemma där vi han njuta av lite snö så for vi upp mot Stockholm för att fira nyår. Som vanligt bodde vi på Sjöfartshotellet. En natt med barnen och en natt utan dem då vi fick mormor och morfar fick vara barnvakt och vi kunde få äta på restaurang och njuta av lite egentid. På nyårsafton var vi hos syrran, började med att ta med småttingarna på lekland för så syrran och svågern hann greja lite ifred. Var första gången för våra barn och oj vad de älskade de, jag och J var nog de som var tröttast efter allt klättrande och rutschkaneåkande.
 
 
Själva firandet så blev det asiatiskt tema med viatnemesisk mat och tilltugg, så gott och kul att testa. Vi åt så länge och pratade och sen var klockan plötsligt kvart i tolv. Dags att skåla och sen efter ett tag så kröp vi ner, Hade lånat bostadsrättsföreningens övernattningslägenhet så vi slapp ta oss så långt. Sigrid som hade somnat fick ligga kvar och Sonja bar vi ner sovandes också. 
Nyårsdagen så for vi upp till brorsan och de stora kusinerna och stannade en natt innan det blev dags att fara hemåt igen och i tisdags så vart jag då gräsänka igen för fyra veckor framåt.
Och ja en sak till har hänt, något stort. Dagen innan julafton så började Sigrid gå! Och nu knatar hon bara mer och mer och idag var det verkligen mer gående än krypande.
 
 
alt