Sjukskrivning

Igår kväll tog jag ett svårt beslut men ett väldigt viktigt och idag tog jag mig iväg till vårdcentralen för att träfa en läkare och blev sjukskriven. Kroppen och hjärnan har inte hängt med riktigt på sistone och nu orkade jag inte mer. Utmattningsdepression, tungt och jobbigt låter det och ja det är också men viktigt att ta upp med så därför jag väljer att skriva om det. Så nu ska jag i två veckor koppla bort skolan och rå om mig lite extra och sen får vi se hur det fortsätter efter det. Det lättade en liten börda att ha tagit steget och sökt hjälp. Det underlättar lite rent praktiskt med CSN och så att jag blev sjukskriven av en läkare och nu hoppas jag få bra stöd och kunna komma starkare ur det här.
 
 
Tur att jag har dessa goungarna i alla fall som muntrar upp även om de inte alltid gör att mamma har en dans på rosor härhemma. Dessutom har jag världens bästa och väldigt stöttande man som om mindre än en vecka nu är hemma igen.
2
Linda-Mamma till Alfred

Ush då lät inget vidare =( Hoppas du tar ur dig detta fort nu då, tung sjukdom detta.

Emschen

det var inte en klubb jag ville välkomna dig till men nu när du är här så finns jag här om du behöver prats med ngn som vet hur det är. Ge dig själv mer än två veckor!
Kram ❤️