Snö

Blev precis en sån dag som jag hoppades på idag. Barnen sov hyfsat länge och vi tog en lugn morgon. Lite frukost och lek men sen klädde vi på os och gick ut i vintersolen. Perfekt väder idag verkligen, vindstilla, någon minusgrad och sol. Helt underbart efter allt blåsande som varit det sista. Tog en stund att få barnen alla kläder och de flesta småbarnsföräldrar känner väl igen att man är helt genomsvettig innan man ens kommit ut.
 
Placerade barnen på snowracern och drog bort till grannarna men de hade inte ätit frukost än och jag orkade inte ta av alla kläderna och gå in och vänta så vi åkte hemåt och byggde snögubbe under tiden. Var ingen direkt kramsnö så jag fick vara lite kreativ, tog en stor hink och fyllde den med packad snö och vände upp och ner. Tre hinkar i botten och snö emellan och sen en till uppepå och en liten hink på toppen som huvud. Packade lite snö runt för att få bort mellanrummen och det blev riktigt bra, eller vad säger ni?
 
 
 
Till slut så kom kompisarna och vi drog ner till pulkabacken. Sigrid älskar verkligen att åka och har ett leende från öra till öra när hon susar ner för backen. Sonja tyckte också det var roligt att få åka snowracer och jag hade minst lika kul när jag satte mig på och åkte ner. Pulkaåkning kommer jag nog, åtminstone mentalt, aldrig bli för gammal för. Tyvärr tröttnar de små efter ett tga på att ta sig upp för backen igen och våra ettåringar blev trötta och snälliga så gick hemåt igen för att söva dem en stund men de stora tjejrna lekte ett tag till innan det var dags att säga hejdå för idag. Säkert sagt det innan men säger det igen, skönt att ha jämnåriga kompisar så nära inpå att de snart åtminstone kan springa emellan utan att vi behöver följa med.